torsdag 11 augusti 2011

Cars 2 filmen haft premiär Sverige

Nu har Cars 2 filmen haft premiär i Sverige,och jag var och såg den med mina barn härom dagen och måste säga att det är en bra film med bra bra story och god humor. Häftig berättelse i sann James Bond anda med agenter och spännade uppdrag, dock tycker jag att det var lite väl för mycket skjutande med missiler och så för att den ska klassas som barntillåten.
Att det skulle vara politik och miljö inblandat vad gällande olja och fossila bränslen som Cars 2 fått kritik om i USA tycker jag inte det var någon fara med, tvärtom så kan det faktiskt vara bra att barnen får lite info om miljö och fossila bränslen på ett roligt tecknat sätt.

Cars 2 filmen är helt klart värd att se, hur den är att se i 3D vet jag ej då jag såg i standard format.

Betyg Cars 2 blir fyra stycken navkapslar.

.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv